СКУПШИНСКА ДОКУМЕНТА
|
На основу члана 35. Статута Планинарско-скијашког Друштва „Копаоник“ Београд и Одлуке Управног одбора о заказивању редовне седнице и изборне седнице Скупштине ПСД ''Копаоник'' од 17.09.2025. године, сазивам
РЕДОВНУ ГОДИШЊУ СЕДНИЦУ И ИЗБОРНУ СЕДНИЦУ СКУПШТИНЕ
ПЛАНИНАРСКО-СКИЈАШКОГ ДРУШТВА „КОПАОНИК“ БЕОГРАД
које ће се одржати 29.10.2025. године у амфитеатру “Миливој Матић” (амфитеатар 1.) Факултета спорта и физичког васпитања Универзитета у Београду, улица Благоја Паровића 156, Баново Брдо, Београд, са почетком у 18,00 часова.
Д н е в н и р е д:
- Отварање седнице Скупштине Друштва – поздравна реч
- Избор радних тела Скупштине Друштва:
- Радног председништва
- Верификационе комисије
- Записничара
- Оверивача записника
- Извештај верификационе комисије
- Дискусија о предлогу и усвајање Дневног реда Скупштине Друштва
- Усвајање Пословника о раду Скупштине Друштва
- Извештаји о раду органа Друштва у протеклом мандатном периоду:
- Управног одбора Друштва
- Начелништва Друштва
- Надзорног одбора Друштва
- Финансијски извештај
- Дискусија и изјашњавање о поднетим извештајима
- Предлог и усвајање Одлуке о разрешењу досадашњих органа Друштва:
- Председника Друштва;
- Управног одбора Друштва;
- Надзорног одбора Друштва;
- Већа части Друштва;
- Предлагање кандидата за председника Друштва и чланове Управног одбора Друштва
а) Предлог кандидата за председника Друштва ( кандидат за председника Друштва
предлаже кандидате за три члана Управног одбора Друштва: подпредседника
Друштва, Начелника Друштва и председника Одбора за скијашко-планинарски
дом „Копаоник“);
б) Предлог кандидата за референта за материјално-финансијско пословање и уједно
члана УО Друштва
в) Предлог кандидата за два члана Управног одбора Друштва
г) Представљање плана рада Друштва кандидата за председника Друштва и
представљање сарадника у Управном дбору Друштва: подпредседника Друштва,
начелника Друштва и председника Одбора за скијашко-планинарски дом
„Копаоник“;
д) Дискусије о предложеним кандидатима, изјашњавање и доношење одлуке о
избору:
- председника Друштва и три члана Управног одбора Друштва: подпредседника
Друштва, Начелника Друштва и председника Одбора за скијашко-планинарски
дом „Копаоник“;
- референта за материјално-финансијско пословање
- два члана Управног одбора Друштва
- доношење одлуке о именовању лица за заступање Друштва
- доношење одлуке о овлашћењу лица за упис промене у регистар АПР-а
- Предлагање кандидата за чланове Надзорног одбора Друштва,
- дискусије о предлозима, изјашњавање и доношење одлуке о избору чланова
Надзорног одбора Друштва
- Предлагање кандидата за чланове Већа части Друштва
- дискусије о предлозима, изјашњавање и доношење одлуке о избору чланова
Већа части Друштва
- Програм рада и развоја Друштва у наредном мандатном периоду (2025. – 2027.г.)
- Предлози, дискусија и изјашњавање
Прилози:
- Предлог Пословника о раду седница Скупштине Друштва;
- Извештај о раду Управног одбора Друштва;
- Извештај о раду Начелништва Друштва; (Обједињени извештај Начелника; Друштва са извештајима: Спортско-рекреативне комисије за планинарство; Спортско-рекреативне комисије за скијање; Спортско-рекреативне комисије за оријентиринг и Комисија за рад са младим)
- Извештај о раду Одбора за скијашко-планинарски дом „Копаоник“;
- Извештај о раду Већа части Друштва и
- Извештај о раду Надзорног одбора Друштва.
П Р ЕД С Е Д Н И К ПСД ''Копаоник''Београд
Миодраг Вујановић
П О С Л О В Н И К О РАДУ СКУПШТИНЕ
Члан 1.
Овим Пословником утврђује се начин рада и одлучивања Скупштине Планинарско – скијашког друштва ''Копаоник'' Београд (Друштво).
Члан 2.
На самом почетку рада Скупштина врши избор радних тела и то:
- радног председништва од 5 чланова,
- верификационе комисије од 3 члана,
- записничара и два оверивача записника.
За чланове радних тела Скупштине предлажу се и бирају најактивнији чланови Друштва између две Скупштине.
Члан 3.
Избор радних тела врши се јавним гласањем.
Јавно гласање се обавља дизањем картона одговарајуће боје, који се добија од верификационе комисије по извршеној идентификацији.
Члан 4.
Након избора Радно председништво руководи даљим радом Скупштине.
Члан 5
Верификациона комисија утврђује број присутних чланова и кворум потребан за пуноважно доношење одлука на Скупштини и о томе подноси извештај Скупштини.
На основу извештаја верификационе комисије утврђује се да ли постоји кворум за наставак рада Скупштине, у складу са чланом 31. Статута ПСД ''Копаоник'' Београд.
Члан 6.
По утврђивању кворума Скупштина разматра и усваја предложени дневни ред.
Предлози за измену и допуну дневног реда могу се подносити само пре његовог усвајања.
У току рада Скупштине дневни ред се не може мењати.
Члан 7.
За време заседања Скупштине, води се записник који садржи: место и време одржавања, дневни ред и податке о присутном броју чланова.
Дискусије се уносе у записник у виду скраћених извода са садржајем који одражава суштину. Писане дискусије се прилажу, а предлози и одлуке уносе у записник изворно у пуном тексту.
Ток седнице Скупштине може бити сниман аудио и видео средствима, а снимци се могу користити приликом израде коначног текста записника.
Члан 8.
По завршетку Скупштине оверивачи записника потписују записник у рукопису на лицу места.
Оверивачи потписују записник и после прекуцавања, а најкасније у року од 15 дана од дана одржавања Скупштине.
Члан 9.
На Скупштини се не читају извештаји и друга документа која су учесницима била доступна:
- јер су извештаји и друга документа постаљена на званични сајт Друштва и о томе обавештени учесници Скупштине или,
- јер су извештаји и друга документа учесницима претходно уручена у писаној форми.
Рад Скупштине је јаван, а писани материјали су доступни свим члановима Друштва.
Ради усаглашавања ставова по одређеним питањима, изабрана тела Скупштине могу расправљати без присуства јавности, али су дужна о томе дати званично саопштење.
Члан 10.
Извештаје о раду скупштинских комисија из члана 9. овог Пословника подносе известиоци, које бирају чланови сваке комисије из својих редова.
Члан 11.
У раду Скупштине могу учествовати гости и друга лица присутна по позиву Управног одбора Друштва учешћем у дискусији, давањем предлога и сугестија, али без права гласа и одлучивања.
Члан 12.
Уводно излагање може трајати највише 15 минута.
За дискусије се јавља по тачкама дневног реда.
Појединачна дискусија може трајати највише 3 минута и може се продужити у оправданим случајевима одлуком радног председништва. Дозвољена је само једна реплика.
Члан 13.
Радно председништво изриче опомене дискутанту који прекорачи време предвиђено за дискусију, или када одступа од дневног реда Скупштине.
Уколико на поновљену опомену дискутант наставља са дискусијом радно председништво му одузима реч.
Члан 14
На Скупшини није дозвољено добацивање и упадање у реч дискутанту, нити вођење дијалога са дискутантом или члановима радног председништва.
Члан 15.
У случају нарушавања реда на Скупштини, радно председништво може лицу које ремети ред изрећи:
- опомену,
- опомену пред удаљавање,
- удаљавање са Скупштине.
Члан 16.
Приликом доношења одлука на Скупштини, сваки присутни члан може се изјаснити са ''ЗА'', ''ПРОТИВ'' или са ''УЗДРЖАН''.
Уколико се током гласања појави већи број уздржаних гласова од броја оних који су били ЗА или ПРОТИВ гласање се понавља. Понављање гласања по одређеној одлуци може се вршити највише два пута. Ако се и тада одлука не донесе скида се са дневног реда.
Члан 17.
Овај Пословник ступа на снагу одмах.
У Београду, 29.10.2025. године. ПРЕДСЕДНИК РАДНОГ ПРЕДСЕДНИШТВА
ИЗВЕШТАЈ О РАДУ УО ПСД''КОПАОНИК''
за период од 10.05.2023 до 29.10.2025. године
Поштоване и поштовани учесници редовног годишњег и изборног скупштинског заседања,
У току мандатног периода од 10.05.2023 до 29.10.2025. године УО Друштва у саставу: Миодраг Вујановић-председник, Сања Јаковљевић-потпредседник, Марко Драгољевић-Начелник, Стеван Шегрт-председник Одбора за дом, Зоран Смиљковић-МФО, Драган Павловић-члан, Стоил Велинов-члан, је одржао 15. седница: у 2024. години 8. редовних и једну ванредну електронску седницу, а у 2025. години 6. редовних седница. Рад на седницама се одвијао у доброј атмосфери са међусобним уважавањем и поштовањем. Допринос успешном раду УО Друштва свих чланова је био конструктиван и на добробит Друштва.
Рад и одлучивање УО Друштва, у овом периоду, је био базиран на обављању свих неопходних активности које прате рад и постојање правног субјекта какво је наше спортско Друштво. Успешно су реализоване све активности на креирању потребног окружења које је омогућило да обезбедимо успашан рад Спртско рекреативних комисија за: планинарство, оријентиринг и скијање. Посебна пажња је посвећена организацији и раду Спортско рекреативне комисије за рад са младима. Имајући у виду да је успешан рад нашег дома на Копаонику од виталног значаја за постојање Друштва, посвећена му је знатна пажња и време у нашем раду. Истеком уговора о закупу дела дома и не разумевањем дотадашњег закупца, који није пристао на наше услове, били смо принуђени да потражимо новог закупца. Залагањем Одбора за дом проблем је решен и склопили смо са новим закупцем далеко повољнији аранжман како у финансијском тако и у организационом смислу. Успешно је реализована зимска сезона и без обзира на кратак период уигравања са новим закупцем на организацији и реализацији замашног пројекта какав је зимска сезона. Опремили смо кухињу дома најсавременијом професионалном опремом која је омогућила припрему хране као у сваком бољем хотелу. Уложили смо знатна средства за уређење паркинга испред дома као и прилазног пута. Паркинг је по свим прописима насут туцаником и уваљан чиме смо добили стопроцентно искоришћење простора, без воде и блата. Посебно је значајано нагласити, да и даље постоји ужи круг наших чланова који је био спреман да уложи свој рад, време, возила, алат и да допринесе, у складу са својим могућностима и знањем, да дом буде припремљен и безбедан за боравак наших чланова током зимске сезоне. У току су припреме за наредну зимску сезону 2025/26 и одрађени послови дају нам наду да ће и ова сезона протећи лепо и сигурно са знатним финансијским учинком, као и претходне.
Осврнуо бих се на рад Спортско рекреативних комисија. Спортско рекреативна комисија за оријентиринг, као једина права спортска комисија у Друштву, нас је и ове године обрадовала са низом успешних наступа на такмичењима. Иако малобројна, али спортски доследна, учествовала је на скоро свим планираним такмичењима и постигла значајне резултате. Спортско рекреативна комисија за скијање, која се определила да њена главна активност буде обука у скијању, и будући да је њена активност везана за кратак временски период зиме, може се похвалити већим бројем полазника (деце) која су завршила основну скијашку обуку. Спортско рекреативна комисија за планинарство, је и у овом мандатном периоду показала низ слабости у организацији и раду у органима управљања, као што је то било и у претходном периоду. Иако смо променом Статута Друштва увели Начелништво и Начелника-Спортског директора, као орган Друштва, који треба да координира рад комисија и управља њиховим радом није се далеко одмакло. Недостатак сарадње од стране председника комисија је довео до тога да је функција Начелника буде небитна за њихов рад. Рушењу ауторитета УО и Начелника Друштва допринели смо и ми сами својим болећивим приступом и непоштовањем одлука и правилника које смо сами донели. То је оно на чему озбиљно мора да се поради у наредном периоду. Таква болећивост и занемаривање донетих одлука и правилника, у све тежем и законски уређенијем и ограниченијем простору, довешће нас у ситуацију да се играмо са судбином Друштва. Због свега наведеног неопходно је да у наредном периоду структуирање нашег Друштва доведемо у склад са постојећим Статутом Друштва и да кроз поштовање те организације смањимо ризик од законских последица. Доследним поштовањем донетих одлука и законског оквира пословања нашег Друштва неопходно је вратити углед и поштовање руководства и вратити поверење носилаца активности у исправност рада и донетих одлука УО Друштва и схватање да одлуке нису ту да нечији рад и залагање обезвреде и компликују већ да је то нужни оквир рада и пословања нашег Друштва који нас чува од репресије и грашака.
Посебно је значајно да формирање Спортско рекреативне комисије за младе није остало ''мртво слово на папиру'', већ је залагањем УО и Спортско рекреативне комисије за младе заживело и у наредном периоду се могу очекивати и резултати тог рада. Одржано је неколико едукативних предавања у Земунској гимназији која се нису наставила због свима познатих разлога злоупотрбр деце и младих људи у протестима и блокадама рада школа. Рад са младима представљаће нашу примарну активност у наредном периоду.
На иницијативу председника Спортско рекреативне комисије за планинарство и уз сарадњу са УО, Одбора за дом, организовано је учешће Друштва на ''Beohiking festu 2025'', спортско сајамској манифестацији на којој је наш штанд са пригодним материјалом био запажен. Не само да смо, поред ПСС, били редак учесник из области планинарства, већ смо и оцењени од стране ПСС као значајно Друштво са значајном имовином која је и дање на располагању планинарима Србије и околине.
У финасијском смислу Друштво је пословало крајње рационално и успешно, тако да смо целе године имали на располагању довољно новчаних средстава и ни у једном тренутку није доведена солвентност Друштва у питање. По први пут смо прошли критичне месеце мај-октобар са довољном количином новца за текуће сервисирање трошкова Друштва.
У мандатном периоду 2023.-2025. Друштво није имало већих несугласица и сукоба између чланова Друштва као и сукоба између чланова и носилаца активности која би захтевала арбитражу Већа части и њихово одлучивање. То не значи да није било појединачних притужби на рад планинарских водича који су настали у току реализације појединих планинарских акција. Разлози су најчешће везани за не разумевање учесника акција да планинарски водич има могућност и право да мења програм реализације акције у складу са својим проценама везаним за безбедност или због непредвиђених околности које настану у току реализације акције. Сви ти проблеми су решени медијацијом планинарских водича, руководства Друштва и незадовољних учесника. Стога Веће части није имало потребу да се састаје и одлучује, па сами тиме ни Извештај о раду Већа Части није приложен.
У току су и даље два судска процеса у које је инволвирано наше Друштво, а који су наслеђени као процеси који су почели знатно раније пре 2023. године. Судски процес, који смо ми покренули против бившег закупца дела дома, за надокнаду штете, је у току и очекујемо пресуду Апелационог суда. У току је и првостепени процес у коме смо ми тужени за надокнаду нематеријалне штете као резултат несреће која се десила на Канину 2016. године.
Председник УО и Друштва
Миодраг Вујановић
Прилог:
- Извештај о раду Начелника-Начелништва ПСД''Копаоник''
- Извештај о раду СРК за скијање
- Извештај о раду СРК за оријентиринг
- Извештај о раду СРК за рад са младима
- Извештај о раду Одбора за дом
- Финансијски извештај за 2024. год.
ИЗВЕШТАЈ О РАДУ НАЧЕЛНИКА – НАЧЕЛНИШТВА ПСД“КОПАОНИК“ БЕОГРАД
ЗА МАНДАТНИ ПЕРИОД 2023. – 2025. ГОДИНА
Кратак увод о месту и улози начелника - начелништвау у ПСД“Копаоник“ Београд ( даље Друштво ).
Према Статуту Друштва ( члан 38. ), Управни одбор ( УО ) је извршни орган управљања Друштвом, који има 7 чланова.
Упрвни одбор Друштва по функцији чине: председник и потпредседник Друштва , начелник , Друштв, председник одбора за скијашко-планинарски дом „Копаоник“ ( СПД „Копаоник“) на Копаонику , референт за материајално-финансијско пословање ( МФП ) и два члана УО без задужења.
НАЧЕЛНИК
( Статут, члан 48. )
Начелник Друштва je члан Управног одбора, кога на предлог изабраног председника Друштва, бира Скупштина Друштва.
Начелник руководи Начелништвом.
Начелништво чине: начелник, председници спортско-рекреативних комисија ( СРК ): планинарске, скијашке и оријентиринг и Комисија за рад са младима.
Приликом избора чланова начелништва, кандидати треба да имају најмање 3 (три ) године рада у Друштву.
Начелништво :
- утврђује предлоге годишњих планова рада по спортским дисциплинама и предлоге планова акција,
- утврђује предлог годишњег календара акција,
- стара се о извршавању календара акција и програма активности,
- подстиче и координира рад и активности спортско-рекреативних комисија за: планинарство, скијање, оријентиринг и комисијe за рад са младима,
- утврђује предлог аката комисија из своје надлежности, које доноси Управни одбор,
- на основу извештаја председника: спортско-рекреативних комисија и комисијe за рад са младима, припрема предлог извештаја о реализацији годишњег програма активности,
- предлаже и контролише стручну оспособљеност и усавршавање кадрова,
- организује основну спортску обуку чланова Друштва,
- У сарадњи са спортско-рекреативним комисијама ( планинарства, скијања и отијентиринга ), и председником комисије рад са младима, припремају предлог правилника из своје надлежности, које достављају Управном одбору на усвајање,
- обавља и друге послове које му у надлежност пренесе Управни одбор.
У циљу потпуног планирања и организовања спортских активности Друштва, Начелник сарађује са Начелницима гранских савеза и Начелницима планинарских, скијашких и оријентиринг организација у Београду и Србији.
Активности начелника – начелништва започеле су после избора 2023.године.
Према Статуту Друштва, ( члан 40. ) Управни одбор се конститисао 10 дана после изборне Скупштине у Друштву и усвојио Пословник о раду и План рада УО.
По истом принципу, на предлог Начелника а у складу са Статутом Друштва члан 48.став 3. конституисано је Начелништво Друштва ( 25.09.2023. г.).
Начелништво чине:
- Марко Драгољевић – начелник,
- Душко Поповић – председник СРК за планинарство,
- Зоран Илић – председник СРК за скијање,
- Милена Бојовић – председница СРК за оријентиринг и
- Стоил Велинов – председник комисије за рад са младима.
У овом мандатном периоду Начелништво је радило на редовним и електронским седницама, а користила се и метода консултација. Одлуке су доношене већином гласова. Одржане су неколико редовних и неколико електронских седница.
У циљу планског и организованог рада начелништво већ на конститутивној седници, усвојило предлоге Правилника и то:
- - Предлог Правилника Начелништва ПСД“Копаоник“ и
- - Предлог Правилника о раду комисија у ПСД“копаоник“.
Правилници су практично упутство за рад начелништва и комисија у друштву, па је било неопходно да се донесу јер до тада нису постојали.
Предложени Правилници су на предлог Начелништва усвојени од стране Управног одбора Друштва и постали званични документи за рад Начелништва и комисија у Друштву.
Ради стварања потребних услова за практичан рад на нивоу начелништва и СРК, а на предлог начелништва, на седници УО ( 22.08.2023.), конституисане су Спортско-рекреативне комисије ( СРК ) за планинарство, скијање, оријентиринг и Комисија за рад са младима.
Конституисањем СРК за планинарство,скијање, орјентиринг и Комисије за рад са младима, створени су потребни услови за израду Плана активности Друштва за текуће године у мандатном периоду.
У циљу ефикаснијег рада и поштовања рокова предвиђених Правиником о организацији активности у Друштву и Упутством за реализацију излета и путовања Друштва, на предлог начелништва, Управни одбор је у мандатном периоду доносио Одлуке о изради Плана активности ПСД“Копаоник“ за текуће године.
Одлуком УО а у складу са Правилникомн о организацији активности ПСД“Копаоник“ ( бр. 7 – 1 од 31.01.2024.године, глава I члан 2., глава II члан 3., 4. и 5. Правилника. Сви носиоци активности у Друштву су обавезивани да израде предлог Плана активности ( Начелник-начелништво, председници спортско-рекреативних комисија за: (планинарство, скијање и оријентиринг), председник комисије за рад са младима, председник одбора за дом, водичи, инструктори, тренери и други носиоци активности.
Приликом израде ГПА Друштва у овом мандатном периоду било је тешкоћа, али уз повећан напор одговорних носилаца активности у Друштву, ипак су ГПА доношени у предвиђеним роковима према Одлуци УО о изради ГПА ПСД“Копаоник“ за мандатни период 2023. – 2025. година.
Начелник – начелништво је у складу са Статутом Друштва члан 42.став 1. алинеја 3.,4. и 5., током мандатног периода припремило више Предлоге:
- - Правилника о организацији Активности у ПСД“Копаоник“Београд,
- - Правилник о дисциплинској и материјалној одговорности и
- - Упутства о реализацији излета и путовања ПСД“Копаоник“Београд.
На предлог начелника-начелништва Управни одбор Друштва је на седници одржаној 31.01.2024.године, донео: Правилник о организацији активности ПСД“Копаоник“( број 07 -1 од 31.01.2024.године, а на седници УО одржаној 28.02.2024.године, УО је донео: Правилник о дисциплинској и материјалној одговорности чланова ПСД“Копаоник“( број 13-1 од 28.02.2024.године) и Упутство за реализацију излета и путовања ПСД“Копаоник“( број 10 – 1 од 28.02.2024.године.
На истој седници УО Друштва на предлог начелништва, донео је још неколико Одлука и то:
- Одлука о именовању Евидентичара планинарских путивања ( 08 -1 од 28.02.2024.године).
У складу са Упутство за реализацију излета и путовања ПСД“Копаоник“( број 10 – 1 од 28.02.2024.године., дефинисани су задаци Евидентичара за планинарска путовања, али у пракси није заживео рад евиденичара
- Одлуку о именовању стручњака - планинског водича за организатора и реализатора планираних планинарских активности – акција из Годишњег плана активости ПСД“Копаоник“ ( Број 16 – 1 од 29.01.2025.године ).
Кад је реч о сарадњи и функционисању : УО, Начелник-начелништво и СРК за планинарство, скијање и оријентиринг, у наредном периоду, овом елементу се мора посветити мнного више пажње.
Наиме пожељно је да се за Начелника и председике комисија СРК по спортовима, изаберу они носиоци активност по спортовима, који заиста желе да се ангажују на тој врло значајној функцији у организацији и реализацији активности из ГПА Друшзва и других активности у Друштву.
СРК за планинарство – већина планинских водича као носиоци организације и реализације ГПА Друштва, још увек не примењују одредбе Упутства за реализацију излета и путовања( број 10-1 од 28.02.2024.године ) .
Конкретније, већина планинских водича не пријављује акције – излета из ГПА на начин како је предвиђено Упутством., нити доставља предвиђене Извештаје о реализованим акцијама ( члан 9. и 10., наведеног Упутства), тако да начелништво-начелник нема увид у реализацију акција које су водичи реализовали.
Предочено је УО Друштва да СРК за планинарство – већина планинских водича не поштује одредбе Правилника о организацији активности у Друштву , Упутства за реализацију излета и путовања и друге Одлуке УО.
Овај проблем, због своје сложености ( овде се не може елаборирати ) али у наредном периоду УО Друштва, коначно треба заузети став, да СРК за планинарство - планински водичи примењују одредбе из Правилника, Упутстава и Одлука УО којима је предвиђено како се реализује ГПА Друштва.
Сматрам да је у крајњем Управни одбор Друштва поред осатлих носилца активности, одговоран, што се не поштују одредбе из наведених докумената, којима су прецизиране све активносто од: планирања, организовања и реализације активности из ГПА Друштва.
Документи Управног одбора, који се не примењују у пракси а пресудно утичу на реализацију активности из ГПА а то су:
- Правилник о организацији активности ПСД“Копаоник“Београд ( број 07-1 од 31.01.2024.године, од 28.02.2024.године,
- Упутство за реализацију излета и путовања ПСД“Копаоник“Београд ( број 10 – 1 од 28.02.2024.године.
- Одлуку о именовању стручњака - планинског водича за организатора и реализатора планираних планинарских активности – акција из Годишњег плана активости ПСД“Копаоник“ ( Број 16 – 1 од 29.01.2025.године ).
У циљу подстицања на поштовање одредби докумената којима је регилисна организација и реализација активности у друштву сви носиоцима активности достављен је документ под називом: Реализација Плана активности Друштва и извештаји Спортско-рекреативне комисије ( СРК ) за планинарство и оријентиринга у складу са одлуком УО бр. 9 – 1 од 28.02.2024. године.
Цитат „Поштована председнице СРК за оријентиринг и поштовани председниче СРК за планинарство,
Користим прилику да вас још једном подсетим да је Управни одбор ПСД „Копаоник“Београд ( даље Друштво ), усвојио слдћа документа:
- - Правилник о раду комисија ПСД“Копаоник“,
- - Правилник Нчелништва ПСД“Копаоник“,
- - Правилник о организацији и реализацији активностин ПСД“Копаоник“, број 07 – 1 од 31.01.2024.године,
- - Упутство о реализацији излета и путовања ПСД „Копаоник“, број 10 – 1 од 28.02.2024.године,
- - Одлуку о реализацији Плана активности ПСД“Копаоник“, број 09 – 1 од 28.02.2024.године и
- - Одлуку о именовању Евидентичара планинарских путовања у ПСД „Копаоник“, број 08 – 1 од 28.02.2024.године“.
Свим председницима СРК скренута је пажња да су доношењем наведених докумената створене су основни предуслови у Складу са Статутом Друштва за нормално функционисање СРК по спортовима у Друштву.
Наведеним Правлницима, Упутством и Одлукама УО Друштва, Спортско-рекреативним комисијама по спортовима, дефинисане су обавезе, које се поред осталог, односе и на праћење тока реализације активности из Годишњег плана активности Друштва, по спортовима и извештавање о реализованим акцијама – активностима.
Скренута је пажња свим СРК за планинарство и оријентиринг, да поштовањем одредби из наведних Правилника, Упутства и Одлука, коначно се успоставља правилан начин комуникације и функционисања прије свега између СРК по спортовима и начелништва - начелника, и осталих органа у Друштву у складу са Статутом Друштва.
У складу са Одлуком о именовању Евидентичара планинарски путовања број 08 – 1 од 28.02.2024.године, СРК за планинарство, је од 28.02.2024.године, требало почети практичну реализација задатака који призилазе из Одлуке о именовању Евидентичара планинарски путовања.
Реализацију ове активности непосредно прати председник СРК за планинарство. Из извештаја СРК за планинарство о реализацији ове активности видеће се да ли планински водичи поштују Одлуку УО о реализацији путовања – акција из Годишњег Плана активности Друштва.
У пракси се не реализује Одлука о именовању Евидентичара планинарских путовања.
Из Записника СРК за оријентиринг видљиво је да СРК оријентиринга активно ради на реализацији планираних спортских активноси из годишњег Плана активности Друштва.
Тешкоће које су се јављале у раду СРК решаване су на састанцима СРК, начелништву и на седницама УО.
Поред наведеног, планински водичи ПСД „Копаоник“ који организују и воде акције-излете, не поштују Правилник о безбедном извођењу планинарских активности и то члан: члан 2., 3., 13.,26. и 27.) . Посебан преблем је непоштовање Правилнка о начину и поступку издавања , обнављања и одузимања дозволе за рад спотских стручњака ПСС од 13.02.2025.године.
Сарадња са СРК за скијање и рад са младима, би требала бити на вишем нивоу. Комуникација између СРК оријентиринга и начелништва, треба још унапредити.
Начелништво и УО нема увид у број такмичара и здравствену документацију коју сваки такмичар мора имати у кладу са Упутством о реализацији излета и путовања, као и по Одлуци УО Оријентиринг савеза Србије за текућу такмичарску годину.
Извештај о раду је доставила само СРК за оријентиринг.
У прилогу:
- - Извештај СРК оријентиринга.
Н А Ч Е Л Н И К
ПСД „Копаоник“ Београд
Марко Драгољевић
Извештај о активности комисије за оријентиринг у 2024. години
Комисија за оријентиринг је у 2024. години регистровала 41 такмичара у 15 различитих старосних категорија.
У току такмичарске сезоне, такмичари су узели учешће на скоро свим планираним оријентиринг тркама. Учешће смо узели на 17 трка од 21 планираних према календару Оријентиринг Савеза Србије.
Освојено је укупно 12 златних, 8 сребрних и 12 бронзаних медаља. ПСД Копаоник је на сваком оријентиринг такмичењу имао у просеку око 4 такмичара.
У укупном пласману Оријентиринг Лиге Србије, чланови ПСД Копаоник су освојили 1 златну медаљу у сениорској категорији М21А. У укупном пласману у категорији сениора клуб је заузео
6.место од укупно 17 клубова. У клупском поретку заузели смо 10. место са укупно 3425.92 бодова.
У укупном пласману Оријентиринг Спринт Лиге Србије, такмичари ПСД Копаоник су освојили 3 медаље, 2 златнe, и 1 бронзану медаљу. У укупном пласману у категорији јуниора клуб је заузео
4.место од 11 клубова, док је у категорији сениора заузео исто 4. место.
У укупном клупском поретку заузели смо 8. место са укупно 4392.89 бодова.
Узели смо учешће на Првенству Београда у микс штафетама где смо имали само једну јуниорску екипу која је освојила треће место. Нажалост, због немогућности да се формирају екипе, нисмо учествовали на Штафетном Првенству Београда и Србије.
У првом делу сезоне трка ПСД Авала је организовала три спринт трке које су се бодовале за Вождовачки Спринт Куп. Освојено је 7 медаља, 1 златна, 2 сребрне, и 4 бронзане медаље.
Оцењујемо да су резултати такмичара који се такмиче за ПСД Копаоник задовољавајући узимајући у обзир изузетно мали број такмичара који је учествовао на тркама. Запажени резултати се појављују у сениорским категоријама где је највећа конкуренција. Такмичари ПСД Копаоник у сениорској категорији су за 2024. годину заузели 6. место од 11 клубова у Оријентиринг Лиги Србије са 2478.53 бодова. Јуниори су остварили 9.место са 291.21 бодова, пионири 14.место са 129.38 бодова, док су ветерани заузели 13. место са 526.80 бодова.
Комисија за оријентиринг жели да похвали најуспешније такмичаре у 2024. години и то:
- Петар Бојовић – место у Оријентиринг Лиги Србије, и 1.место у Оријентиринг Спринт Лиги Србије
- Томислав Ивезић - место у Оријентиринг Спринт Лиги Србије у категорији М20
- Милан Милетић - место у Оријентиринг Спринт Лиги Србије у категорији М20
- Никола Лазовић – 7 место од 19 такмичара у Оријентиринг Спринт Лиги Србије у категорији М21Е
- Милена Бојовић – 9 место од 21 такмичара у Оријентиринг Лиги Србије у категорији Ж21Е
Председник комисије за оријентиринг
Милена Бојовић
Приказ трошкова Комисије за оријентиринг по такмичењима за 2024. годину:
|
Стартнине |
Превоз вође екипе |
Превоз освајача медаља |
Укупно |
|
|
Ноћно Првенство Београда |
600 |
0 |
0 |
600 |
|
3. Меморијал Татјане Љубисављевић |
5250 |
2500 |
2500 |
10250 |
|
Јуниорско Првенство Београда |
3600 |
0 |
0 |
3600 |
|
Трофеј Београда |
8250 |
0 |
0 |
8250 |
|
Меморијал Саше Палинкаша |
3000 |
1000 |
1000 |
5000 |
|
Вождовачки Спринт Куп |
19000 |
0 |
0 |
19000 |
|
Метрополе Југоисточне Европе и Меморијал ч. Душка Јовановића |
3800 |
2000 |
2000 |
7800 |
|
Куп Панчева |
1500 |
400 |
400 |
2300 |
|
Куп Сремчице |
1000 |
0 |
0 |
1000 |
|
ПТТ Куп |
6100 |
2500 |
2500 |
11100 |
|
Војводина Опен |
1800 |
2500 |
0 |
4300 |
|
Дан чистих планина |
1700 |
1600 |
1600 |
4900 |
|
Хиби Опен |
2000 |
1100 |
1100 |
4200 |
|
Банат Опен |
4800 |
2000 |
2000 |
8800 |
|
Куп Диф |
4600 |
1000 |
1000 |
6600 |
|
Првенство Београда на средњој дистанци |
4250 |
0 |
0 |
4250 |
|
Првенство Београда на дугој дистанци |
2250 |
1000 |
1000 |
4250 |
|
Сума |
73500 |
17600 |
15100 |
106200 |
- Трошкови стартнине су приказани са умањењем услед обавезе враћања стартнине од стране такмичара, а према Критеријуму о финансирању такмичара на оријентиринг такмичењима.
Укупни трошкови оријентиринг такмичења у 2024. години: 106.200,00 динара Расходи Комисије за оријентиринг:
- Регистрација такмичара у ОСС: 100,00 динара
- Чланарина у ОСС и ОСБ: 000,00 динара
- Учешће на оријентиринг тркама: 200,00 динара
Укупан расход: 131.300,00 динара
Извештај о раду Комисије за рад са младима
У периоду мај 2023. – октобар 2025.
Управни одбор Планинарско-скијашког друштва „Копаоник“ Београд на својој 2. редовној седници одржаној дана 22.08.2023. године, сагласно Статуту Друштва (члана 57. става 2.) донео је одлуку о саставу Комисије за рад са младима:
- Велинов Стоил – председник комисије,
- Миливојевић Бојана – члан комисије и
- Јанковић Млађан – члан комисије
Извештај о свом раду, за прву половину свог мандата, у периоду мај 2023. године – мај 2024. године Комисија за рад са младима је представила Управном Одбору Друштва и члановима Скупштине Друштва на редовној седници Скупштине одржане 22.05.2024. године.
У другој половини свог мандата Комисија за рад са младима није, из објективних разлога, могла да ради у пуном саставу и да повећава садржаје свога рада. Последњи период школске 2024/2025 године због дешавања у систему образовања онемогућио је нашем Друштву, а самим тим и Комисији за рад са младима да благовремено планира садржаје рада, да их организује и реализује. Намера Комисије је била да са спортским стручњацима, члановима Друштва, обиђе више основних и средњих школа и да непосредно представи наше Друштво и садржаје активности којима се Друштво препознаје. Иако је раније са представницима школа договарано да се у поједине школе дође то у периоду блокада и прекида рада школа није било реално.
Комисија за рад са младима је израдила предлог свог плана рада за 2024. годину са молбом да се друге Спортско-рекреативне комисије Друштва усагласе са активностима јер за то имају стручне кадрове. Уз План свога рада Комисија за рад са младима је израдила преглед спортских стручњака и побројала више (осам) чланова Друштва који су компетентни да раде са младима и који су већ постизали запажене резултате у раду са младима. Већина ових стручњака су професори физичке културе са разним специјалностима и лиценцирани тренери за разне спортове који „покривају“ активости по којима се карактеришу планинарство, оријентиринг и скијање.
У протеклом периоду су забележене значајне активности са младим члановима Друштва а који су истовремено чланови планинарске секције Земунске гимназије. Њихове активности су биле разнолике и прилагођене ситуацији у самој школи. Захваљујући ангажовању проф Млађана Јанковића у наше Друштво је регистровано на стотине ученица и ученика, од којих смо део њих видели на обуци у скијању и обуци у оријентирингу.
Значајан број младих чланова Друштва је користио услуге СПД „Копаоник“ а више десетина њих је присуствовало обуци у скијању. Ова обука је организована као образовно – тренажни процес од којих су најпоећенији они који су везани за основну – почетни ниво -обуке у скијању. Одбор за СПД и Спортско-рекреативна комисија за скијање значајно доприносе стварању услова да се обука у скијању организује и реализује. У неколико смена у току зимских сезона 2023/2024 и 2024/2025 године у СПД-у је било више десетина полазника основне обуке у скијању, па је председник Спортско-рекреативне комисије за скијање, проф Зоран Илић имао потребу да тражи помоћ и ангажује колеге који имају лиценце за вршење обуке на теренима Скијалишта Србије.
Одређене околности су утицале на рад Комисије за рад са младима: тешкоће у заједничком договарању и раду чланова Комисије из разлога што два члана раде у сменама, од којих је један члан често одсутан из Београда; тешкоће у заједничком договарању са председницима и члановима наших Спортско-рекреативних комисија за планинарство, за оријентиринг и делимично за скијање. Управни одбор Друштва је, у једном временском периоду, решавао питања нормативног уређења Друштва што је била обавеза настала доношењем новог Статута Друштва. У другом временском периоду Управни одбор је скоро годину дана био ангажован на санирању штете коју је имао ненајављеним одласком претходног закупца дела СПД „Копаоник“. Уз то Већина чланова Управног одбора је била ангажована на обезбеђивању услова за набавку нопреме за СПД и проналажењу новог закупца дела СПД „Копаоник“. Из побројаних околности на дневни ред рада Управног одбора Друштва нису стигла питања везана за усаглашавање рада његових спортско-рекреативних комисија. Из тих разлога се није заузео конкретан став о садржајима рада комисија са младима везано за специфичности самих комисија. Друго Управни одбор Друштва није стигао да усагласи ставове око питања садржаја основних обука у својим спортско-рекреативним комисијама као и питања везаних за обезбеђење услова за организацију и реализацију таквих обука.
У оваквим условима Комисија за рад са младима је задржала став и праксу да негује, а по могућности и развија сарадњу са представницима Управе Земунске гимназије и представницима Планинарске секције Земунске гимназије. Та сарадња се огледа у планском наступу представника нашег Друштва пред ученицама и ученицима Земунске школе, у организовању школе оријентиринга, у организованом боравку у Скијашко-планинарском дому „Копаоник“ при излетима и обележавању дана пешачења, дана очувања природе или боравку у току смена за време зимских сезона.
Председник комисије за рад са младима изказује захвалност свима који су помогли рад ове комисије. Истовремено се захваљује преосталим члановима Комисије.
У Београду, 15.10.2025. године.
Извештај припремио:
Председник комисије за рад са младима
Стоил Велинов
Извештај о раду Спортско – рекреативна комисија за скијање
у мандатном периоду 2023 – 2025 године
Управни одбор Планинарско-скијашког друштва „Копаоник“ Београд на својој 2. редовној седници одржаној дана 22.08.2023. године, сагласно Статуту Друштва (члана 57. става 2.) донео је одлуку о саставу Спортско – рекреативна комисија за скијање:
- Зоран Илић – председник комисије,
- Душко Поповић – члан комисије и
- Мирко Габоровић – члан комисије
Договарајући се о садржајима рада Спортско – рекреативна комисија за скијање чланови комисије су констатовали да је некада значајна активност везана за обуку, тренирање и такмичење у скијању поодавно изгубила своју основну структуру. Већ дужи временски период питање повратка такмичарског скијања у активност Друштва нема општу подршку, а без ње ни повремени ентузијазам не може да направи значајније помаке.
Чланови комисије су прихватили да Планинарско – скијашко друштво „Копаоник“ Београд као значајну редовну годишњу активност има планско коришћење Скијашко-планинарског дома „Копаоник“ (СПД) у току зимске сезоне а посебно у време ски сезоне коју званично организује ЈКП „Скијалишта Србије“. У овом периоду посебна брига је везана за организацију и реализацију образовно-тренажног процеса у скијању корисника СПД „Копаоник“. Садржаји овог процеса су прилагођени свим корисницима који, у седмодневним сменама, користе услуге СПД „Копаоник“.
Образовно- тренажни процес у скијању се реализује у формама:
- основна (почетна) обука;
- напредна обука;
- преобука скијаша на карвинг технику скијања и
- увод у такмичарско скијање.
Чланови Комисије су настојали да у праксу спроведу ранији став Друштва да предност коришћења СПД „Копаоник“ имају млади, пре свега ученици у периоду школских зимских распуста. У ранијим временима у периоду ученичког распуста Друштво је ангажовало више својих чланова – стручњака у спорту, који имају знања, звања и дозволе за рад са младиму у обуци у скијању. Та пракса се временом изгубила иако има праксе да у неке (ретке) ски смене у СПД-у традиционално долазе организоване групе како младих (преко наставника, школа или родитеља) тако и старијих узраста сениора и узраста ветерана. Временом се појачавала тешкоћа да се у смене које обухватају ученички распуст сместе ученици и њихови пратиоци јер поједини домаћини смена радије прихватају „своје“ кориснике не водећи бригу о ученицима који хоће да дођу смену као почетници у скијању или желе да наставе обуку у скијању а то у току распуста једино могу. Ова пракса је значајно утицала на рад Спортско – рекреативне комисије за скијање која у оваквим условима нема основ да планира свој рад.
И у оваквим условима забележене су активности које треба истаћи и потпомоћи. Оне су везане за договоре са руководиоцима школских секција (пример су: Земунска гимназија; Француска школа страних језика; ОШ „Јанко Веселиновић“; ОШ „Јосиф Панчић“ из Београда; СГК „ЕС ЕМ“ из Сремске Митровице…) где су најчешће организоване основне обуке за почетнике почев од неколико полазника до више десетина полазника. Као пример наводимо искуство из прочлогодишње зимске сезоне 2024/2025 године где су у току 2. смене (21. – 28.12.2025. године) смештај у СПД „Копаоник“ користила 32 лица. Ова смена је организована са децом, и њиховим пратиоцима, а која учествују у неком нивоу образовно тренажног процеса обуке у скијању. Због те околности је направљен договор око извођача почетне и напредне обуке у скијању. За ту прилику је уз Зорана Илића из ПСД-а, ангажовано још троје лица са високим звањима и лиценцама за рад у образовно-тренажном процесу у обуци скијања, па су обуку успешно завршила 22 лица. Овако бројно окупљање, у нашем Друштву, се организовало после петнаестак година. Због карактера овог извештаја о овом питању треба упознати Начелништво Друштва са молбом да пред нашим члановима Управног одбора Друштва размотримо питања везана за даљи рад Спортско – рекреативне комисије за скијање.
Треба поменути да је десет смена у току зимске сезоне 2023/2024 године и 2024/2025 године било покривено са стручним лицима која су квалификована и верификована као стручна лица у обуци у скијању. Из Друштва су ЈП „Скијалишта Србије“ пријављена три лица (Стеван Шегрт, Душко Поповић и Зоран Илић) и од њих добивена сагласност за обављање некомерцијалне обуке у скијању на теренима којима газдује ЈП „Скијалишта Србије“. У нашем Друштву има још дугогодишњих чланова која би могла учествовати у обучавању заинтересованих у скијању (Мирослав Стевановић, Бојана Марјановић, Младен Ћорић…).
Друштво није прописало обавезу да се води евиденција о лицима која су прошла неки ниво обуке и коју су завршну оцену добили. Пракса показује да почетну обуку у зимској сезони успешно прође педесетак лица, највише ученика основне школе и средње школе. Повремено кроз поступак почетне обуке прођу и одрасла лица. Није ретка појава да се на дообуку на технику „карвинг“ јаве одрасли, који су поодавно научили да скијају али на класичним скијама које је тешко наћи и рентирати.
Обуке у скијању начелно су реализоване у шест радних дана са по три образовно – тренажна часа уз организовано праћење примене овладаним техникама и поступцима. Цена обуке у нашем Друштву је скоро четири пута јефтинија него у регистрованим ски школама и на граници је рентабилности за стручна лица која је изводе. Основни разлог овоме јесте што је, одлуком ЈП „Скијалишта Србије“, дозвољено да на обуци, истовремено, може бити највише пет полазника обуке.
У самом Скијашко-планинарском дому „Копаоник“ ради овлашћени ски сервис „Мића Фишер“ што представља значајну погодност за све кориснике Дома а посебно за полазнике образовно - тренажног процеса у скијању. Поједини чланови комисије су својим знањем и искуством значајно помогли лицима која су се јавила за неки ниво обуке у скијању у одабиру опреме и начину провере безбедности опреме за скијање.
Спортско – рекреативна комисија за скијање на конкретан начин доприноси да Планинарско – скијашко друштво „Копаоник“ има добру сарадњу са ЈКП „Скијалишта Србије“, Горском службом спашавања и Комисијом за рад са младима Планинарског савеза Србије.
У Београду, 18.10.2025. године
Председник Спортско – рекреативна комисија за скијање:
Зоран Илић, с.р.
Извештај о раду Одбора за Скијашко - Планинарски –дом „Копаоник“ Београд
за временски период мај 2024. године – октобар 2025. године са оценом рада Одбора за скијашко-планинарски дом „Копаоник“ по смерницама за мандатни период 2023. – 2025. године
Пре овог извештаја Одбора за скијашко-планинарски дом „Копаоник“ (Одбор за СПД „Копаоник“) поднео је писани извештај о свом раду на редовној седници Скупштине Друштва 22.05.2024. године за период мај 2023. – мај 2024. године
Одбор за СПД „Копаоник“ је радио у изабраном саставу: мр Стеван Шегрт, председник Одбора, Зоран Смиљковић и Далибор Гмитровић, чланови Одбора.Овај Одбор је радио по свом годишњем Плану рада одобреном од Управног одбора Друштва и „Смерницама рада Одбора за скијашко-планинарски дом „Копаоник“ у мандатном периоду 2023. – 2025. године, одобрене 10.05.2023. године на седници Скупштине Друштва.
Ненајављени раскид уговора о дугогодишњем закупу дела Скијашко-планинарског дома „Коаоник“ и непрофесионални поступци закупца (Синиша Трифуновић) при одласку из СПД „Копаоник“ негативно су утицали на рад не само Одбора за СПД „Копаоник“ него и на рад Управног одбора Друштва. Ванредним ангажовањем већине чланова Управног одбора Друштва и свих чланова Одбора за СПД „Копаоник“ обезбеђени су основни услови за рад СПД-а у ванзимском периоду 2024. године и реализован већи део планираних активности садржаних у Годишњем плану рада Друштва за 2024. годину. Упоредо са тим ангажовањем успешно је вођен и окончан поступак избора новог закупца дела СПД „Копаоник“ са којим је Друштво обезбеђило наважније услове за организацију и реализацију зимске сезоне 2024/2025 године. Друштво је било приморано да непланирано ангажује сва расположива финансијска средства да би обезбедила те услове (куповина уређаја за кухињу: конвектомат; плински шпорет; плински роштиљ; гарнитуре есцајга и посуђа; усисиваче; промене итисона; промене тапацирунга на свим клупама у трпезарији; постављање нових надзорних камера; куповина сто метара кубних огревног дрвета …
Захваљујући ангажовању председника Друштва Миодрага Вујановића који је са пријатељима и пословним сарадницима обезбедио више донација, од неколико стотина хиљада динара, набављена је гарнитура постељине, набављено 14 комада врата, 12 комада кревета на спрат, као и рампа за паркинг простор.
Са новоизабраним закупцем дела СПД „Копаоник“ (Милојем Лужљанином) приступило се договарању значајних промена које побољшавају поступак изнајмљивања и сервисирања скијашке опреме, као и услове за паркирање возила колрисника СПД-а:
- отворена је у просторијама СПД-а експозитура ски сервиса „Мића Фишер“;
- обављени су обимни радови на уређењу подлоге паркинга (око 1000 квадратних метара) са намером да се у наредној фази радова поставе ивичњаци и канали за одвод воде
- а на паркинг простору испред улаза у СПД уреди простор са столовима, столицама и клупама.
У складу са могућностима и потребама у више наврата су формиране „радне групе чланова Друштва“ које су се ангажовале на радовима унутар и изван СПД-а. Стални радови у СПД-у су везани за контролу инсталација и њихово севисирање: котларница, са котлом, са бојлерима и електро инсталацијама; сервисирање агрегата за електричну енергију; инсталација за грејање; инсталација за топлу воду; елемената у саставу против-пожарне заштите и вођење законом прописане документације...
На истеку мандата за који је изабран овај састав Одбора за СПД „Копаоник“ желимо да кажемо шта је урађено у СПД-у имајући у виду планиране садржаје рада које је Скупштина Планинарско – скијашког друштва „Копаоник“ Београд на својој Изборној седници, одржаној 10.05.2023. године усвојила као документ:
С М Е Р Н И Ц Е
РАДА ОДБОРА ЗА СКИЈАШКО-ПЛАНИНАРСКИ ДОМ „КОПАОНИК“
У МАНДАТНОМ ПЕРИОДУ 2023 - 2025 ГОДИНЕ
- АКТИВНОСТ НА ПОБОЉШАЊУ СМЕШТАЈНИХ УСЛОВА:
- Реконструкција смештајног простора у собама број 9. и 10. – купљени су кревети али због ванредног преузмеравања средстава ова активност није могла бити реализована;
- Реконструкција санитарног чвора собе број 9 и 10. – реализовано;
- Уградња термо глава и вентила на радијаторима. – реализовано;
- Изградња помоћног објекта вишенаменске надстрешнице. – није добивен одговор од надлежних служби оптине Рашка;
- Оправка и замена собних врата на собама број 7, 8 и 9 и купатилу собе 10. – реализовано на начин да је уграђено 14 нових врата.
- АНГАЖОВАЊЕ НА ПОВЕЋАЊУ ПОПУЊЕНОСТИ:
- Одрживим маркетингом задржати и евентуално повећати попуњеност Скијашко-планинарског дома „Копаоник“ у зимској сезони. – у обе протекле зимске сезоне забележено је већи број ноћења, већи прилив новчаних средстава и већи број корисника СПД-а:
- 2023/24 било је 4.117 ноћења, што 137 ноћења више него претходне сезоне; наплаћено 3.369,924,00 динара за ноћење, што је 69.280,00 динара више него претходне сезоне; евидентирано је 665 корисника СПД-а што је 14 корисника више него претходне сезоне;
- 2024/2 било је 4.422 ноћења, што 305 ноћења више него претходне зимске сезоне 2023/24; наплаћено 3.803,9046,00 динара за ноћење, што је 433.122,00 динара више него претходне сезоне 2023/24; евидентирано је 699 корисника СПД-а што је 44 корисника више него претходне сезоне 2023/24;
- Увођењем разних бонуса и стимулација повећати интересовање за смештај у Скијашко-планинарском дому „Копаоник“ у летњој сезони – Управни одбор је донео одлуку којом је конкретније уредио права и обавезе домаћина смена и мере стимулације у циљу повећања интересовања за смештај у Скијашко-планинарском дому „Копаоник“ у летњој сезони. Планирано је да Друштво са својим носиоцима активности, посебно лицима која имају важеће дозволе, конкретније договори организацију коришћења услуга у СПД-у у ванзимској сезони али је тренутно мали број носилаца показао интересовање.
- Разним погодностима обезбедити реализацију „Летњег кампа“ – ова смерница је у директној вези за носиоцима активности у Друштву и због дешавања са блокадама рада у школама и изван њих није разматрана да се организује и реализује.
- АКТИВНОСТ НА ПОВЕЋАЊУ КАПАЦИТЕТА:
- Рад на обезбеђењу локацијске дозволе за изградњу нове котларнице.
- Рад на обезбеђењу дозволе за изградњу помоћног објекта за потребе безбедног рада нову котларницу.
- Обезбеђење документа за одобрење повећање смештајних капацитета.
- Обезбеђење документа за одобрење проширења комуникативног трпезаријског простора.
По садржима у делу везаном за АКТИВНОСТ НА ПОВЕЋАЊУ КАПАЦИТЕТА нису се стекли услови за обезбеђиванје документације за тражење локацијске дозволе за изградњу нове котларнице као и дозволе за изградњу помоћног објекта за потребе безбедног рада нову котларницу.
Иако је дошло до кадровских промена у Националном парку „Копаоник“ и делу управе општине Рашка, овај Управни одбор Друштва је проценио да би требао да прођу избори у Друштву и да се ова активност планира и спроводи у мандатном периоду 2025. – 2027. године
- РАД НА ПОВЕЋАЊУ ЕНЕРГЕТСКЕ ЕФИКАСНОСТИ:
- Обнављање фасаде са доградњом спољне изолације - због ванредног преузмеравања средстава ова активност није могла бити реализована;
- Замена прозора у собама број 5., 8. и 9 – реализовано;
- Парцелизација електричне инсталације и начина употребе постојећег агрегата за производнју електричне енергије – започета израда потребне документације за радове и документације за упутства
- Парцелизација инсталација за топлу воду – започета замена цеви „вертикала“ и израда потребне документације са упутствима
- Парцелизација инсталације за грејање – започета израда потребне документације за радове и документације за упутства
Ванредном активношћу замењени су прозори и нова врата у трпезарији Дома јер су се стекли услови да се отварањем ових врата повећа ефикасност евакуације корисника СПД-а у случају потребе, као што је то предвиђено у мерама заштите од пожара.
Овај излазак из СПД је искоришћен да се направи проширени излаз, над којим је постављена надстрешница па је то у жаргону постала „тераса“ као неко проширење трпезарије.
Мишљење чланова Одбора за СПД „Копаоник“ јесте да би због значаја СПД-а за Друштво, о њему требало плански водити бригу. У том смислу предлажемо да једна од смерница за рад Друштва у наредном мандатном периоду буде брига о имовини Друштва у коју спада СПД „Копаоник“.
Председник Одбора за скијашко-планинарски дом „Копаоник“:
мр Стеван Шегрт с.р.
И З В Е Ш Т А Ј
О МАТЕРИЈАЛНО ФИНАНСИЈСКОМ ПОСЛОВАЊУ П С Д ''КОПАОНИК'' за 2024.годину
Извештај о материјално финансијском пословању ПСД ''Копаоник'' урађен је на основу доументације која је била доступна и увидом у банкарске изводе рачуна Друштва.
Приходи и расходи (према завршном рачуну Друштва)
- у хиљадама динара -
|
Година |
2024. |
|
Приходи (дин) |
4,928 |
|
Расходи (дин) |
5.025 |
|
Вишак расхода (дин) |
97 |
Приходи и расходи по месецима
(према банковним изводима)
Стање рачуна на дан 31.12.2023.год. је 720,032.91 динара
|
Месец |
ИСПЛАТЕ |
УПЛАТЕ |
Стање рачуна |
|
1 |
412,960.29 |
1,080,069.00 |
1,387,141.62 |
|
2 |
225,030.10 |
654,720.00 |
1,816,831.52 |
|
3 |
907,817.31 |
761,073.00 |
1,670,087.21 |
|
4 |
342,729.65 |
285,530.00 |
1,612,887.56 |
|
5 |
379,545.85 |
4,900.50 |
1,238,242.21 |
|
6 |
300,473.40 |
6,600.00 |
944,368.81 |
|
7 |
176,042.03 |
192,335.00 |
960,661.78 |
|
8 |
464,528.44 |
6,000.00 |
502,133.34 |
|
9 |
133,944.37 |
1,500.00 |
369,688.97 |
|
10 |
325,863.20 |
6,300.00 |
50,125.77 |
|
11 |
626,462.62 |
690,290.00 |
113,953.15 |
|
12 |
568,163.10 |
911,555.72 |
457,345.77 |
|
Укупно дин. |
4,863,560.36 |
4,600,873.22 |
Стање рачуна на дан 31.12.2024. год. је 457,345.77 динара
УКУПНИ ПРИХОДИ РЕАЛИЗОВАНИ ПРЕКО РАЧУНА ДРУШТВА: 4,600,873.22 дин.
УКУПНИ РАСХОДИ РЕАЛИЗОВАНИ ПРЕКО РАЧУНА ДРУШТВА: 4,863,560.36 дин.
ИСПЛАТЕ У ГОТОВИНИ ПОДИЗАЊЕМ ГОТОВИНЕ СА РАЧУНА
У току 2024. године подигнута је са рачуна готовина, којом су плаћани разни трошкови у готовом, путне дневнице и ситне набавке (канцеларијски материјал), у износу од 52,020.00 динара.
СТАЛНИ РАСХОДИ ДРУШТВА
Секретар Друштва (по 15,000.00 динара) - на год. нивоу : 180,000.00 дин.
Технички секретар Друштва (по 10,000.00 динара) - на год. нивоу: 120,000.00 дин.
Агенција за књиговодствене услуге (месечно 13,200.00)- на г. нивоу: 158,400.00 дин.
Закуп просторија (простор у Змаја од Ноћаја) за год. 2024.: 338,850.00 дин
Закуп просторија за састанке (Теразије) за 2024. годину: 61.200,00 дин
Накнада за животну средину: 5.000,00 дин
УКУПНО: 863,450.00 дин
ПРИХОДИ ОД ИЗДАВАЊА ДОМА У ЗАКУП
За период јануар - април 2024. године, (3150 Евра х 117,43 дин) - 368,999.51 дин.
КОМУНАЛНИ ТРОШКОВИ Скијашко-планинарког дома ''КОПАОНИК'' (у даљем тексту Дом) плаћени у 2024. години
|
Услуге |
Прималац |
Укупно |
На терет Друштва |
|
телефон, интернет, мтсТВ |
Телеком |
61,759.55 |
36,665.10 |
|
ел. енергија |
ЈП ЕПС |
1,098,077.92 |
680,099.47 |
|
ком. услуге |
ЈКП РАШКА |
224,350.71 |
85,056.15 |
|
накнада за коришћење |
ЈП Нац. парк Копаоник |
27,500.00 |
27,500.00 |
|
Укупно дин. |
1,411,688.18 |
829,320.72 |
ПРИХОДИ ОД УЧЛАЊИВАЊА И ЧЛАНАРИНЕ
Уплата од учлањивања и продаје маркица ПСС члановима - 743,750.50 дин.
Утрошено за набавку маркица и картица од ПСС - 257,500.00 дин.
Утрошено за набавку картица Друштва - 130,968.00 дин.
Приход од чланарине - 96.850,00 дин.
ПРИХОДИ ОСТВАРЕНИ РЕАЛИЗАЦИЈОМ ПЛ. АКЦИЈА
Уплата од учесничких чланарина планинарских акција - 0.00 дин.
АНАЛИЗА ПОСЛОВАЊА ЗА ПЕРИОД 01.01.2024. ДО 30.12.2024. ГОДИНЕ
Стање рачуна на дан 01.01.2024. : 720,032.91 динара.
Стање рачуна на дан 31.12.2024. : 457,345.77 динара.
У току овог периода закупац дела Дома на Копаонику није уплатио на рачун Друштва никаква новчана средства. Вршене су компензације потраживања и обавеза са закупцем на основу интерних обрачуна закључно са априлом месецом.
|
2024. |
2023. |
промена |
|
|
Укупни приходи |
4,600,873.22 |
5,483,603.80 |
-16.1% |
|
Донације |
- |
507,970.00 |
|
|
Приходи од чланарине |
355,282.50 |
308,370.00 |
15,2% |
|
Укупни расходи |
4,863,560.36 |
5,899,645.80 |
-17.7% |
У 2024. години остварен је пад укупних прихода у односу на 2023. годину у износу од 16.1%, превасходно због непродужења уговора са Закупцом. Истовремено смањени су и расходи у износу од 17.7%. Није било донација у 2024. за разлику од 2023. године када смо добили значајне донације. Због већег учлањења нових чланова значајно су повећани приходи по основу чланарина.
У Београду, 10.10.2024. год Извештај израдио:
Зоран Смиљковић, члан УО
ИЗВЕШТАЈ НО ДРУШТВА
На основу члана 43. и 44. Статута ПСД "Копаоник" Београд од 10.10.2023. године, Надзорни одбор, Скупштини Друштва, доставља следећи
И з в е ш т а ј
Надзорни добор ПСД „Копаоник“ Београд (у даљем: Друштво), током извештајног периода, пратио је рад Друштва кроз редовно присуствовање седницама Управног одбора, као и кроз боравак у СП дому на Копаонику и учествовању у спортским и радним активно-стима.
Чланови Надзорног одбора су посетом књиговоственој агенцији, дана 24.10.2025. године, остварили увид у пословање Друштва. Завршни рачун је урађен у складу са прописима и у року достављен Агенцији за привредне регистре.
Том приликом чланови Надзорног одбора, остварили су увид и у реализацију неколико путних налога, као и неколико извршених набавки. Код путних налога, документација је правилно сачињена и извршена исплата, уз потпис примаоца готовог новца, али нема потписа благајника, који је извршио исплату. Књиговођа нам том приликом рече, да је најважнији потпис примаоца новца. Дневнице су исплаћиване у износу од 3.000 динара, што је у прописаном износу за неопорезиву дневницу и што показује домаћински однос према средствима Друштва.
Евидентиране су исплате ПС Србије за чланске маркице, као и котизације за учешће такмичара друштва, на ОТ, уз прописану документацију и извештаје.
Примљена средства од спортских савеза (ПС Београда и ОС Београда), су правилно утрошена и оправдана.
У току упознавања са стањем књиговодства Друштва, наишли смо на љубазан пријем од стране власника агенције Бобана Зајића, који нам је пружио сва тражена обавештења.
Закључак: финансијско и материјално пословање Друштва, се врши у складу са прописима.
Присутан је вишегодишњи проблем неспровођења Правилника о организацији активности Друштва, а који се односи на достављање извештаја водича са изведених акција и уплате новчаног доприноса. Управни одбор је ово питање разматрао у више наврата, и упућивао захтев водичима, али није било резултата. Ово питање ће бити обавеза новог руководства у наредном периоду.
У Београду, 24.10.2025. године Надзорни одбор
Властимир Марјановић, предс.
Маја Копта, члан
Драган Николић, члан