Извештај са Акција

Претрага сајта

Оглашене акције су намењене само за чланове ПСД Копаоник као и за чланове:

• Планинарског Савеза Србије,
  • Планинарског Савеза Београда,
  • Оријентиринг Савеза Србије,
  • Оријентиринг Савеза Београда

ZATVORI

Датум одржавања акције: 25.5.2012. - 27.5.2012.
Водич туре: Властимир Марјановић
Највиши врх(м): 2747
Број учесника: 7, Копаоник: 5
Пређено километара: 25
Надморска висина(м): У: 1100, С: 1100

На акцију смо путовали комбијем (8+1)  Драгана Томића, превозника из Београда (тел. 064/263-6133), а у организацији ПК „Балкан“ Београд, са поласком из Београда у 6,30 часова. Путовали смо преко Ниша и Лесковца до границе са Македонијом,  а затим аутопутем до Скопља, Тетова и Маврова. У 13 час. стижемо у Скопље и задржавамо се један сат за замену новца и краћи обилазак града. Затим идемо до кањона р. Треске и језера „Матка“ – споменик природе.

Ноћење је организовано у хотелу „Мак-петрол“ на Маврову. Са Маврова смо кренули у 4,30 часова на Шар пл. - Попову Шапку, одакле смо на успон на Титов врх кренули у 6,10 часова. Ишли смо у групи са словеначким планинарима и укупно нас је било 18, од тога наших 7.

Успон је трајао око 5-6 часова, тако да је јача група била на Титовом врху 2.747 m – највишем врху Шар планине око 11 часова, а спорија око 12 часова. Ове године је снега било знатно више него ранијих година. У току успона – време је било променљиво и смењивали су се суви периоди, киша и снег на врху и магла. При успону и силаску – експонирана стрма заснежена падина у близини врха је савладана без проблема.

Ипак, при спуштању, планинарка Љиљана Ковановић (члан ПСД „Копаоник“ Београд) је повредила десну ногу у пределу скочног зглоба. У њеној близини је била група планинара, као и водичи В. Марјановић и М. Арсић. Одмах јој је указана помоћ – нога имобилисана и стегнута завојем и пружена помоћ при даљем спуштању, а дошло је и теренско возило код горње станице ски-жичаре.

Због повреде планинарке и њеног спорог спуштања, каснили смо на повратак са Попове Шапке око 2,5 сата, тако да смо кренули у 18,30 часова.

Да несрећа не иде сама – показало се као тачно и овог пута, па је дошло и до квара комбија у близини Ниша, око 23 часа. На друго возило – чекали смо 3 сата, тако да смо стигли у Београд у понедељак, 28. маја „рано“ око 4 часа. Возач и власник возила учинио је максималан напор да обезбеди друго возило и превезе нас до Београда.

Пошто није имала већих болова, планинарка Љиља се вратила са нама и прегледом код ортопеда  утврђен је прелом ноге (прелом мање кости у пределу скочног зглоба) и стављен је гипс у трајању од 6 недеља.

Боравак у Македонији протекао је у најбољем реду. Контакт са људима у Скопљу, Маврову и Поповој Шапки одлични и срдачни. Љубазност у сваком сусрету са грађанима Македоније, као и веома присан однос са групом планинара из Словеније са којима смо извршили успон. Планинари из Македоније, који су нам били и домаћини обезбедили су нам ланч – пакет вечеру за повратак. Нека упозорења од стране учесника а неки су и отказали учешће –  због безбедносног стања у Македонији, нису имали основа!

Списак учесника.
6) Јела Ђорђевић  ПД „Полицајац – Јосиф Панчић“ Београд  учесник
7) Боријанка Вранеш  ПД „Полицајац – Јосиф Панчић“ Београд  учесник

ЗАКЉУЧАК:

Цела група је испењала Титов врх 2.747 m - што је значајан успех. Сви учесници су били уиграни тим и уложили велики напор у току трајања успона.
Организација целе акције у сарадњи са ПК „Балкан“ Београд била је врло добра. Вођење на успону и спуштању од стране водича одлично. Повреда планинарке и квар комбија су умањили успех и задовољство учесника.