Извештај са Акција

Претрага сајта

Оглашене акције су намењене само за чланове ПСД Копаоник као и за чланове:

• Планинарског Савеза Србије,
  • Планинарског Савеза Београда,
  • Оријентиринг Савеза Србије,
  • Оријентиринг Савеза Београда

ZATVORI

Датум одржавања акције: 10.6.2012.
Водич туре: Зоран Николић
Највиши врх(м): 1100
Број учесника: 45, Копаоник: 16
Пређено километара: 28
Надморска висина(м): У: 630, С: 1030

Планинарска акција ДИВЧИБАРЕ-РАЈАЦ организована је по Плану ативности за 2012. годину ПСД “Копаоник” из Београда. Учествовало је 45 планинара из неколико планинарских клубова и друштава и то: ПСК “Копаоник” 16 учесника, ПК “Победа” 8 учесника, ПСК “Железничар” Београд 13 учесника, ПД Раднички 2 учесника, ПД Беоелектране 1 учесник, ПК Калафат Ниш 1 учесник, ПД Вршачка кула 1 учесник, ПД Железничар Вршац 1 учесник, ПД Борковац Рума 1 учесник и ПД Златибор РТС 1 учесник.
На пут смо кренули  у 6,40 часова. Превозник Савић Транс из Обреновца. Због проблема са аутобусом на Пољане стижемо у 9.30 ч. За прву групу определило се 37 планинара. Осталих 8 наставља аутобусом до Дивчибара.
Планинарска тура почела је у 9.40 ч. Кретање се одвијало трасом планинарски дом Маглеш – Велики Маљен – Риор – Риорак - Мокра пећина - Равна Гора - врх Сувобора - Рајац. Веома пријатно и облачно време током преподнева олакшавало је кретање. Након паузе испод Великог Маљена, због различите брзине кретања учесника, одвојила се група од 10 планинара и кренула бржим темпом ка Рајцу. Ова група на Рајац стиже у 16.10 ч.
Главнина групе наставља умереним темпом. Време се мења. Склањају се облаци, постаје јако спарно. Једном учеснику акције је позлило у рејону Риорака, те почињемо да правимо чешће паузе. Донекле се ситуација поправља након уласка у шуму пре Мокре пећине. На Равну Гору стижемо у 14.30 часова и код кафане Чичин вајат одмарамо до 15.00 ч. Покушавам да нађем превоз до Мионице за планинара којем је лоше, али не успевам. Одлучујем да наш аутобус дође до Равне Горе. Четворо планинара остаје да сачека аутобус. Сада група иде мало брже. Између врха Сувобора и Добре воде хвата нас киша, али само за кратко. На врх Рајца стижемо у 17.50 ч. а испред планинарског дома у 18.20 ч.
Укупна дужина пређеног пута 28 км.
Аутобус до планинарског дома стиже у 18.30 ч. Друга група, коју је водио Радован Вучковић, на Дивчибарама је ходала око 9 км (насеље – Голубац – Црни врх – Велика плећа – насеље).
Након вечере и освежења у 19.45 ч. крећемо ка Београду. И даље имамо проблема са аутобусом, те смо морали више пута да се заустављамо.
У Београд стижемо у 22,45 ч.
Одлазак аутобуса на Равну Гору повећао је километражу превоза за око 50 км (укупно пређено 346 км).