Prijava
| Registrujte se
Izveštaj - Hajla (2403 m), Žljeb, Rusulija, Ahmica, Rožaje, vrelo Ibra
Datum održavanja akcije: 15.6.2012. - 18.6.2012.
Vodič ture: Zoran Nikolić
Najviši vrh(m): 2403
Broj učesnikа: 39, Kopaonik: 10
Pređeno kilometara: 46
Nadmorska visina(m): U: 2400, S: 3000
Pogledajte galeriju

Planinarska akcija HAJLA organizovana je po Planu aktivnosti za 2012. godinu PSD Kopaonik iz Beograda. Učestvovalo je 39 planinara iz nekoliko planinarskih društava (PSK Kopaonik 10 učesnika, PK Pobeda 8 učesnika, PSK Železničar Beograd 4 učesnika, PSD Železničar Vršac 2 učesnika, PSD Železničar Novi Sad 1 učesnik, PK Kalafat 1 učesnik, PD Poštar 2 učesnika, PD Vilina vodica 2 učesnika, PD Cer 2 učesnika, PD GSP Novi Sad 1 učesnik, PD Vršačka kula 1 učesnik, PD Vrbica 1 učesnik, PD Beoelektrane 1 učesnik, PD Žeželj 1 učesnik i PD Policajac Josif Pančić 2 učesnika.

Interesovanje za akciju bilo je veliko. Broj učesnika bio je ograničen smeštajnim kapacitetima planinarskog doma. Spisak je zaključen na 40 učesnika. Još desetak planinara želelo je da ide na akciju.

Na put autobusom iz Beograda krećemo u 23,05 č. Po 1 planinar priključuju nam se u Žarkovu, Ljigu, Gornjem Milanovcu i Mrčajevcima. Nakon pauze na BS Gigant planinar iz Ljiga primećuje da je zaboravio ličnu kartu, te svraćamo u Kraljevo na autobusku stanicu, kako bi mogao da se vrati nazad. U Rožaje stižemo u 6.55 č.

Nakon osveženja i susreta sa domaćinima, krećemo ka prevoju Kula (Kulina). Stvari koje nam nisu bile potrebne za turu poslali smo kamionom u planinarski dom Grope. Planinarska tura je krenula u 9.10 č. sa prevoja. Vode nas prijatelji iz Rožaja Mamko i Zuko. Idemo stazom drugačijom od prethodnih godina, malo pomerenom u desno, ka Ahmici. Grebenom se vraćamo na meni poznatu stazu, uz malo adrenalina, najpre uz jedan mali kuloar, a potom probijajući se kroz rastinje. Sa sat vremena zakašnjenja stižemo do mesta gde se grupa deli u tri podgrupe. Prva podgrupa, 28 planinara, na čelu sa mnom, kreće bržim tempom na Žljeb, sa namerom da nakon Žljeba popne i Rusuliju i Ahmicu. Druga podgrupa, 11 planinara, na čelu sa Zukom i mojim pomoćnikom Golubom, imala je za cilj Rusuliju i Ahmicu. Treća podgrpa, Mamko i jedna planinarka, kreću stazom ka katunu Štedim, sa namerom da penju samo Ahmicu. Pošto nas je pratilo izuzetno lepo vreme ciljevi i jedne i druge i treće podgrupe su ostvareni. Podgrupa koju sam ja vodio bila je na vrhu Žljeba u oko 13.00 č., na vrhu Rusulije oko 14.30 č. i na vrhu Ahmice oko 18.30 č. Zbog problema sa žuljevima i bolovima u kolenima 2 planinara nije se pelo na Ahmicu. Poslednji planinari, među kojima sam bio i ja, stižu u dom u 20.30 č. Domaćini su nas izuzetno lepo dočekali. Nakon večere i druženja otišli smo na spavanje.

U nedelju je ustajanje bilo u 6.30 č. Nakon doručka u 8.15 č. 30 planinara kreće na uspon na Hajlu sa dva domaća vodiča (9 odustalo zbog zdravstvenih problema i premora). Na vrh Hajle stižemo u 10.20 č. Odmaramo i uživamo u pogledu na sve strane oko pola sata. Vidljivost izvanredna. Prepoznajemo okolne planine i vrhove. Vidi se čak i Šara koju ranijih godina nismo mogli videti. Prokletije i Komovi kao na dlanu. Nakon odmora nastavljamo put spuštajući se sa Hajle, a potom se delimo u dve podgrupe. Brža (20 planinara) na čelu sa Zukom i Mamkom se penje na Dermandol (na vrhu je u 12.40 č). Grupa je bila brza i do planinarskog doma Bandžov stigla je u 14.30 č. Sporija grupa nastavlja dolinom ispod Dermandola spuštanje ka planinarskom domu. Vodim je ja. Mi stižemo do doma u 14.00 č. Odmaramo do 15.00 č., a potom nastavljamo kretanje ka Ibru. Kao i prošle godine zbog dela puta koji je voda odnela, autobus nije mogao da dođe do planiranog mesta, te odustajem od obilaska vrela Ibra. Dodatnih 4 km hodanja do autobusa. Kod autobusa smo u 16.40. Odmor, presvlačenje, pakovanje stvari do 17.20 č. U Rožaje stižemo u 17.50 č. Uz kafu smo se oprostili od domaćina i u 18.30 č krenuli ka Beogradu.

Uz neophodne pauze (Novi Pazar i Rudnik) u Beograd stižemo u 03,30 č.

Prvog dana pređeno je oko 23 km, visinska razlika u usponu oko 1600 m, u silasku oko 1400 m. Drugog dana pređeno je oko 23 km, visinska razlika u usponu oko 800 m u silasku oko 1600 m.

Sa pomoćnikom i ponašanjem planinara sam izuzetno zadovoljan. Vreme je bilo sunčano i lepo, malo više vruće.

Ukupno pređena kilometraža autobusom 727 km.

golubyugo Ovakav tip akcije je stvarno za prave planinare, koji vole divlju prirodu, određeni stepen avanture, imaju solidnu fizičku kondiciju i mentalni sklop da i kada sve ne ide kao po loju može da se uživa! Doživeli smo sve lepote predivnih predela severne Crne Gore, išli na teritoriju Srbije, pa se opet vratili u CG. Domaćini ekstra gostoprimljivi, tako da očekijem da su svi učesnici oduševljeni prijemom i ponašanjem domaćina, pre svega Fevzije Feke Kurtagića, koji nas je sačekao u domu Grope sa medom, rakijom i pivom! O zamerkama, neću ovom prilikom, suviše je bilo dobro da bi nekoliko sitnica mogle da pokvare ovakvu akciju!!! HAJLA NAS SVE ČEKA I OVE I SLEDEĆE GODINE! Golub
2012-06-29 08:48:48 UTC
TA: Susret planinara na Kopaoniku
Datum:2.6.2017. - 4.6.2017.
Planinarstvo
SLOVENIJA: Kamniško-savinjski Alpi (Grintovec, 2558 m)