Почетна

Планинарско-скијашког клуба
"Копаоник" Београд

Планинаримо заједно !

Најаве планинарских акција Драги пријатељи, чланови ПСК „Копаоник” Београд и сви љубитељи природе Планинарско-скијашки клуб „Копаоник” сваког викенда организује више разноврсних и веома атрактивних планинарских акција у земљи и иностранству, скијашких и активности из оријентиринга, али и упознавање са дивљом јестивом флором и фауном.

Копаоник

О планини Копаоник
Копаоник је највећа планина Централне Србије, пружа се раз гранатим гребеном у дужини од 82km, правцем од подбрђа изнад Косовске Митровице, у правцу северозапада, преко низа вр хова виших од 1.600 m, до највишег дела масива, тзв. са познатим врховима: Гобеља (1.934 m), Караман- Вучак (1.936 m), Суво Рудиште (1.976 m) и Панчићев врх (2.016 m).

Планинарски дом

О планинарском дому
Скијашко-планинарски дом "Копаоник" (скраћено СПД "Копаоник") налази се у средишту туристичког центра Копаоник на локацији Марина вода (1720 мнв), поред асфалтног пута. Капацитет дома је 55 лежаја..

Састанци клуба

Састанци с чланством одржавају се сваког понедељка у термину од 19:30 - 20:30 у сали МЗ Теразије на локацији Теразије 46. Учлањење у Друштву могуће је у наведеном термину..

Оријентиринг

Оријентиринг је спорт где такмичар(ка) уз помоћ карте и компаса за најкраће време треба да пронађе на терену одређени број контролних тачака и то оним редоследом како је нацртано на карти. Такмичари на основу свог знања и искуства у читању карте доносе одлуку о томе којим правцем се треба кретати како би се најбрже стигло до задате контролне тачке.Оријентиринг је спорт за све, а такмичарске категорије су од 10 година па све до 65 и више. Поред такмичарског, оријентиринг представља и породичну разоноду јер се њиме могу бавити истовремено све генерације.

Предстојеће акције

Оријентиринг

ДАН ЧИСТИХ ПЛАНИНА 2017 - Рајац

Водич: Петар Бојовић
Место одржавања: Рајац
ДАН ЧИСТИХ
23 септембар 2017

ГРЧКА - ПОЛУОСТРВО ПИЛИОН, АГРИОЛЕФКЕС (1471 м)

Водич: Станоје Стојковић
Место одржавања: Грчка: Пилион, Кала Нера

BIH: Konjuh, Panonska jezera, Tuzla

Водич: Milan Samardžija
Место одржавања: Bosna i Hercegovina
Vreme održavanja: 23. i 24. septembar 2017. g.
29 септембар 2017

GRČKA: PRATEĆI ODISEJEV PUT - JEDRENJE I TREKING - JONSKA OSTRVA (Lefkada, Kefalonija, Itaka, Kalamos, Meganisi) Kula (Δ430 m). 29.09. - 07.10. 2017 godine

Водич: Rajko Jakovljevic
Место одржавања: Grcka
Plovidbom Jonskim morem saznajte zašto je ovaj deo Sredozemlja zapadno od Peloponeza jedna od najomiljenih nautičkih destinacija na svetu. Upoznajte neke od ostrva koje su poznate i kao posto
30 септембар 2017

ZLATIBOR, ZLATAR, KANJON UVCA, MOLITVA (1247 Δ ) 30.9-01.10.2017.

Водич: Zorica Jakovljevic
Место одржавања: Srbija, Zlatar, Zlatibor
Kanjon Uvca je jedan od najslikovitijih predela Srbije, eko oaza i prirodni rezervart. Kanjon Uvca je jedno od nekoliko preostalih staništa Beloglavog Supa, retke ptic
30 септембар 2017

VRŠAČKE PLANINE i BELOCRKVANSKA JEZERA Vršačka kula (399 m nv) – Đakov vrh (449 m nv)– plan. dom na Širokom bilu (246 m nv) – i kupanje na Belocrkvanskim jezerima

Водич: Marko Dragoljević
Место одржавања: Vršačke planine i Belocrkvanska jezera
                                                &nbs
30 септембар 2017

PALIĆ REPUBLIČKA AKCIJA 43. PALIĆKI SUSRETI PLANINARA 30.SEPTEMBRA 2017.

Водич: Jovan Đokić

Овчар и Каблар

Водич: Томислав Максимовић
Место одржавања: Овчарско-кабларска клисура
Vodič: Tomislav Maksimović    Vreme održavanja: 8. oktobar 2017. godine od 7.00 do 22.00 č.
08 октобар 2017

Jablanik i Medvednik

Водич: Milan Samardžija
Vreme izvođenja: 8. oktobar 2017.
13 октобар 2017

Сувобор, Рајац

Водич: Томислав Максимовић
Место одржавања: Рајац
Време одржавања: 21. октобар 2017. г.
01 новембар 2017

Afrika, Etiopija

Водич: Dragan Pavlović
10 новембар 2017

SLAVONSKE PLANINE

Водич: Radovan Vučković
Место одржавања: Republika Hrvatska -KUTJEVO

Датум одржавања акције: 5.4.2013. - 7.4.2013.
Водич туре: Зоран Николић
Највиши врх(м): 768
Број учесника: 10, Копаоник: 7
Пређено километара: 24
Надморска висина(м): У: 850, С: 930

На акцији је учествовало 10 планинара из ПСК Копаоник (7), ПК Победа (2) и ПК Железничар Ниш (1). У суботу се акцији, на један дан, придружило још 4 планинара из ПСК Копаоник који су дошли у сопственом аранжману.
Због малог броја пријављених нисам био у могућности да ангажујем минибус. Из поштовања према домаћинима из Кладова и пријављеним учесницима акције нисам ни помишљао да откажем акцију. Отварале су се две могућности. Ангажовање комбија 8+1 којим би управљао мој помоћник Радован Вучковић (10. учесник Димитрије Новаков би сопственим превозом дошао у Кладово краћим путем) и на предлог једног учесника акције путовање са два аутомобила. Био сам врло близу одлуке о ангажовању комбија, када се ситуација додатно компликује. Дан уочи поласка сазнајем да двоје учесника због приватних обавеза мора да путује у Крагујевац и да ће отуда доћи у Текију навече. Ова околност елиминише могућност ангажовања комбија и ја договарам са Невеном Максимовић и Димитријем Новаковим да пођу својим аутомобилима.
Петак 5. април
Са две позиције из Београда крећемо аутомобилима и састајемо се у Бубањ Потоку. Код наплатне рампе придружује нам се планинар из Ниша. Са бензинске пумпе Елп код Врчина крећемо заједно у 17.00. Релација кретања у одласку аутопутем до скретања за Пожаревац – Пожаревац – Велико Градиште – Голубац – Доњи Милановац – Текија. Паузу од 15 минута направили смо код тврђаве Голубачки град. У Текију, где нас већ чекају домаћини из Кладова, стижемо у 19.45. Смештамо се у собе, дружимо и вечерамо са домаћинима. Око 22.30 пристижу и последњи учесници акције (Бранислав Крстовић са супругом Светланом).
Субота 6. април
Устајање заказано за 5.30, полазак аутомобилима из Текије до Голог брда у 6.30. Придружује нам се четворо планинара из Београда на један дан. Заједно са домаћинима крећемо ка Голом брду у 6.45. На Голом брду се сусрећемо са ренџерима из Националног парка Ђердап. Одавде креће планинарска тура. Домаћини нас на ходање дочекују уз погачу, со и домаћу ракију. Домаћин Бранко одлази са возачима до места на коме завршавамо туру. Не чекајући њихов повратак крећемо у 7.20. Облачно је али нема кише. Наш млади водич Адриана води нас маркираном пешачком стазом преко ливада и кроз шуму према врху и видиковцу Мали Штрбац. Стаза је одлично уређена и очишћена. Свака част планинарима ПД Врх. Живописни предели. Група која је превозила аутомобиле стиже нас у 8.15. Даље настављамо заједно. Са домаћинима укупно 24 планинара.
На први видиковац, код чеке, стижемо у 8.50. Правимо паузу. Разведрава се и постаје топлије. Поглед на Велики Казан, Ђердапску клисуру и суседну Румунију фантастичан. На супротној страни у стени исклесан лик румунског краља Децибала. Напуштамо чеку и настављамо даље. На Малом Штрпцу смо у 9.30. Сада видимо и Велики Штрбац, наредни врх на који се пењемо. Прилично је удаљен. Између две стене пространа шума кроз коју треба проћи. На Малом Штрпцу кратко задржавање. Фотографија ради. Спуштамо се. Бранко и ја ослушкујемо планинаре слабије кондиције како би евентуално делили групу на Плочама. На раскрсници (Велики Штрбац, видиковац Плоче) одлучујемо да група остане компактна и да сви иду на Велики Штрбац, али одустајемо од спуштања на Плоче. Тиме скраћујемо туру за око 3 км (планирано 22 км). На овој раскрсници смо у 10.05.
Пут (како Бранко каже аутопут) ка Великом Штрпцу води стално кроз шуму. Касније напуштамо шумски пут и шумском стазом се степенасто, уз вододелницу, пењемо ка врху. После неког времена напуштамо вододелницу и почињемо бочно пењање ка гребену Великог Штрпца. Паузе правимо по потреби. На први видиковац са гребена излазимо у 12.00. Одмор, фотографисање, уживање у погледу. Настављамо даље након 25 минута.
На Велики Штрбац излазимо у 12.40. Поглед пуца на све стране. Сунчано и топло. У ваздуху блага измаглица. У даљини на румунској страни као на длану највиши врхови Карпата под снегом. Испод нас Мали Казан. На врху бетонски стуб, тригонометријска тачка И реда. Висина 768 м. Бранко нам показује доле ниже следећи видиковац на који идемо. Са врха крећемо у 13.05. Група још увек компактна, нема уморних.
Спуштамо се опет кроз шуму, удаљавајући се од гребена. Први пут данас пролазимо поред напуштених кућа. Хватамо се пута. Излазимо из шуме, наилазимо на ливаде и оранице и неколико активних домаћинстава. Придружује нам се један пас и прати нас. Све време крећемо се маркираном стазом. На видиковац стижемо у 14.30 и на њему остајемо до 15.00. И одавде је поглед јако леп и на кањон и на Велики Штрбац. Видиковац је на стени изнад саме ђердапске магистрале. Угао гледања знатно мањи.
Ка магистрали се спуштамо пешачком стазом која бочно пречи у правцу ка Текији (до тада смо се стално удаљавали од Текије). Опрезност није на одмет. Пролазимо крај једног извора. Цветићи, весници пролећа, свуда око нас. У 16.00 стижемо код аутомобила. Враћамо се у Текију. У Текији смо у 16.25. У мотелу ручамо и дружимо се са домаћинима. Након ручка одлазимо у шетњу текијским кејом. Уз договор за сутрашњи дан растајемо се са домаћинима.
Недеља 7. април
Устајање у 5.30. Доручак, спремање и паковање ствари у аутомобиле. У 6.40 крећемо за Кладово где нас у 7.00 чекају домаћини. У 7.10 заједно са домаћинима крећемо аутомобилима ка Вратни. У једном делу пут је био изузетно лош, између огромних накинђурених кућа у селу Уровица најлошији – рупа до рупе. На паркинг испред манастира Вратна стижемо у 8.10. Овде се срећемо и са планинарима из Неготина (ПК Дели Јован). Облачно је, али без падавина.
Након краћег Бранковог говора, којим нас је упознао са карактеристикама овог предела, кренули смо сви заједно ка Вратњанским капијама. До Мале капије стижемо у 8.40. Најпре идемо до Велике капије која је у непосредној близини. Пролазимо испод ње и пењемо се на литице изнад са којих је одличан поглед на манастир Вратна. На литици смо у 9.10. Овде правимо паузу за доручак. Почиње ситна кишица. Крећемо назад у 9.35. Спуштамо се опет до реке Вратне и Велике капије. Обилазимо и Малу капију и пењемо се на стене са којих је одличан поглед на Велику капију и Манастир Вратна. Стена је већ мокра и клизава и потребна је изузетна опрезност, на шта стално упозоравам планинаре. Због кише и клизавог терена одустајемо од пењања на највиши видиковац. Враћамо се ка Манастиру Вратна. Код манастира смо у 10.20. Обилазимо манастир.
Ка Брзој Паланци, где имамо заказан ручак, крећемо у 10.55. У ресторану смо у 11.30. На ручку смо до 13.00. Од домаћина се опраштамо у 13.05 и крећемо преко Неготина ка Мајданпеку где смо договорили обилазак Рајкове пећине.
Код пећине смо у 15.00. Туристички водич нас води кроз пећину. Затечени смо лепотом пећине. Рајкову пећину обилазимо до 15.55.
У 16.00 напуштамо Мајданпек и преко Кучева и Пожаревца враћамо се у Београд. Крећемо се у колони од три аутомобила. Пре изласка на аутопут напушта нас Димитрије Новаков који преко Смедерева и Ковина одлази у Вршац.
Са два аутомобила (Невена и Бранислав) у Београд стижемо око 19.30.
Закључак:
Без обзира на све тешкоће које су је пратиле, акција је успешно изведена. Већина нас је први пут била на овом терену и имали се шта видети. Првог дана пратили су нас идеални временски услови, добра километража, солидна висинска разлика и прелепи видиковци. Пређено је 19 км и савладана је висинска разлика у успону око 650 м и у силаску око 830 м. Другог дана око 5 км ходања са висинском разликом близу 200 м. Уживање је у другом делу туре покварила слаба киша. Са понашањем учесника акције сам јако задовољан.